Tilrettelægger

Konkurrence huskeliste

Arealer: Spormarker, Skov, Lydighedsplads.
  • Kontakt arealmanden i god tid før konkurrencens afvikling, fortæl hvad du skal bruge og hvor mange hunde der deltager.
  • Lad være med at lave "drilleøvelser" - altså øvelser der ikke er relevante, eks. mad på spor/felt, ikke apportbare ting til apportøvelsen, mm.

Kantine: Morgenkaffe, brød, smør, ost, syltetøj, pølser, pølsebrød etc.
  • Husk bemanding af kantinen hele dagen.
  • Kantinen skal være bemandet ca. 1 time før de første personer ankommer.
  • Ved officielle konkurrencer skal der smørers madpakker til dommere, figuranter, og hjælpere (oprykninger, udtagelser og 3x3).
  • Se efter om der er øl / vand og kaffe, ellers henvend dig til kantinebestyreren.

Kantine bil:
  • Der skal køres øl/vand, kaffe og evt. madpakker ud i løbet af hele konkurrencen.
  • Sørg for at det er et lokalt medlem der sørger for dette.

Dagen før:
  • Sæt spor og felt pinde op sammen med den lokale dommer eller figurant. Dette er tilrettelæggerens ansvar !
  • Vis den lokale dommer skoven og hvor genstandene skal placeres, det er dig som tilrettelægger der bestemmer dette.Dette er tilrettelæggerens ansvar !
  • Ligeledes aftaler i hvor standpladsskiltene skal stå.
  • Sørg for at klubhuset er rengjort og indbydende til at modtage gæster Dette er tilrettelæggerens ansvar !

Listefører:
  • En god listefører er alfa omega. sørg for at en hovedliste sættes i mappen på kontoret.
  • Ved officielle konkurrencer skal der anvendes godkendt listeføre.
  • Det er listeførerens ansvar at Kennelnavn & kåringsnummer står på hovedlisten
  • Det er listeførerens ansvar at der på hovedliste i U.kl. tydeligt fremgår om der er halsgivning i øv. 9 samt om der er opnået 1/2 eller hele oprykninger.

Foto:
  • Allier dig med en der kan tage fotos fra dagen, således vi har til bladet og hjemmesiden.

Pokaler: 
  • Ved lokal konkurrencer bestilles pokaler hos formanden.
  • Ved officielle konkurrencer bruges ikke pokaler.
  • Der er én pokal pr. 3. startende ( dvs ved start nr. 1, 4, 7, 10, etc. )

Tidsplan:
  • Lav en tidsplan der holder.
  • Husk at tage højde for transporttider, etc.

Hundeførere: Husk
  • Rigtigt og fuldt navn på fører
  • Hvilken klub de kommer fra
  • Kennel navn på hund
  • Kåringsnummer
  • Race
  • Køn
  • Plads til startnummer

Dommermapper:
  • Lav altid dommermapper med dommersedler i rigtig rækkefølge og mængde.
  • Sæt gerne seddel på med dommernavne og fig. navne.
  • Husk at vedlægge en skitse af den pågældende øvelse til dommerne.

Kørevejledning / skiltning: Husk
  • En god og præcis kørselsvejlednig til hver standplads.
  • God skiltning er vigtig.
  • Tænk igennem hvor de forskellige standspladsskilte skal stå.
  • Giv dommer/figuranter standpladsskilt med om morgenen.
  • Sæt selv øvrig skiltning op, evt. dagen før eller tidligt morgen

Velkomst Dommere/figuranter/hjælpere:
  • Ønsk alle velkommen når morgenmaden indtages.
  • Sørg for at skynd på dommere således de kan komme ud til de respektive standpladser i god tid.
  • Er der overdommer, ønskes vedkommende velkommen, og måske vil han/hun sige et par ord.
  • Sørg ligeledes for at dommerne får morgenmad/kaffe med til de figuranter, der allerede er på standpladsen.

Velkomst hundeførere:
  • Start velkomsten til tiden! Vent ikke på dem der kommer for sent.
  • Start lodtrækningen med de udefra kommende hundeførere.
  • Husk at hundeførerne som regel er nervøse! Så klare udmeldinger!
  • Er der overdommer, ønskes vedkommende velkommen, og måske vil han/hun sige et par ord.
  • Husk at modtage startpenge.
  • Resultathæftet skal afleveres fra morgenstunden.

Under konkurrencen:
  • Sørg for at komme på alle standpladser mindst 2 gange hvis dette er muligt
  • Husk at samle dommersedler ind til listeføreren.
  • Er der overdommer, kører i sammen, vis det er muligt.

Efter konkurrencen:
  • Sørg for, evt. sammen med listefører og evt. overdommer at gennemgå dommersedler og hovedlister, således at fejl opdages i tide.
  • Husk altid at sætte en kopi af hovedlisten i mappen på kontoret.
  • Husk at indskrive resultaterne i resultathæftet.
  • Husk at takke alle involverede så som dommere, figuranter, hundeførere, listefører, kantine, overdommer, mm.
  • Husk 3 gange hurra for foreningen / området / Skovbo, og vov, vov, vov.